zaterdag 10 januari 2015

Raglan shirt voor zeeman medewerkers

Niets te zien op TV, te veel ideeën, leuke stofjes die om aandacht roepen, handen die kriebelen om creatief bezig te zijn en een patroon dat nog moet uitgetest worden. Dat waren de ingrediënten voor mijn volgende projectje.
"Een raglan T-shirt voor de jongste dochter".  
Een basis patroon waarmee ik dacht toch niet veel verkeerd te kunnen doen.
Niet dus, het was dus wel heel naïef van mij om te denken dat ik als moeder nog zou weten wat een 14 jarige meid graag ziet. Het model had ze al goedgekeurd maar de triootjes die ik zelf koos bij "De stoffenstraat" in Kasterlee was niet zo meteen haar favoriet. Volgens haar de kleuren van Zeeman en goed om in die winkel mee te gaan werken.
Het shirt paste haar goed al vond ze het wel aan de lange kant, maar werkelijk dragen zou ze enkel doen om mij te plezieren. Welja dat hoeft nu voor mij ook weer niet.
Daarom beloofde ik om nog een bijpassend shortje te maken zodat ze het als pyjama kan dragen. En voilà een nieuwe "zeeman" pyjama in de kast.
Volgende keer haar toch maar meenemen naar de stoffen winkel.




Patroon Raglan shirt: Leona van Farbenmix
Patroon short: copy van bestaande pyjama short
Stof: Tricot van "Stoffenstraat"

4 opmerkingen:

  1. Een goeie pyjama hebben is altijd belangrijk. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pyjama is uitgetest en uitstekend bevonden door de dochter! Dus toch niet voor niets gemaakt :-)

      Verwijderen
  2. ja tieners daar doe je niet mee wat je wil he. Ik heb hier ook zo ene lopen en ik denk zelf dat ze dit ook zou zeggen moest ik met dit stofje aankomen. Ik zie het heel graag hoor maar jullie hebben dit heel goed opgelost door een broekje bij te maken. Nu heeft ze wel een leuke ZEEMAN pyjama .Hopelijk droomt ze nu niet dat ze in de zeeman werkt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die pubers, als je denkt nu heb ik het goed, is het toch net weer niet wat ze voor ogen hadden. Werken komt voorlopig nog niet voor in haar dromen haha, ook weer iets typisch pubers.

      Verwijderen